tisdag 16 augusti 2016

Silleripp-krubb

Idag har jag roat mig med att svänga ihop lite mat till Selma. Hoppas hon kommer tycka om den :)
Jag tyckte den var väldigt god om man bortser från avsaknaden av salt :)

Receptet hittade jag i en Facebook-grupp som heter Näringsrik hemlagad barnmat

Här är receptet: 

Skärgårdslax
1/2 morot småtärningar
lika mycket rotselleri som morot i småtärningar
5 cm purjolök, finhackad
ca 80 g lax
3 msk ris
2 dl vatten
1 fryst tärning saltfri fond (ICAs)
1 msk olivolja
1 msk rapsolja
lite vitpeppar
gräslök och dill

Skär upp och förbered alla grönsaker. Sjud laxen i en kastrull tills den är klar. Ställ åt sidan. Fräs grönsaker och lök i kastrull i olivolja. Tillsätt vatten, ris och buljong. Låt puttra på svag värme i 20 min. Tillsätt vitpeppar, rapsolja, örter och lax. Mixa till önskad konsistens. 
Späd eventuellt med mjölk eller vatten.

Jag stänkte även i lite citron för det passar bra till fisk.


Inga kommentarer: