söndag 14 december 2014

Här är mina tankar under senaste veckorna

Men ÄNTLIGEN! Nu har de äntligen tagit bort vårt hus från Hemnet och mäklarens hemsida. Japp, det som stulit hela min tankeverksamhet den senaste tiden är en gård. Jag trodde aldrig att Henke skulle kasta blickarna två gånger åt huset och gården när jag en kväll för några veckor sedan ivrigt fipplade med mobilen och sa "jag har hittat mitt drömhus". Aldrig i livet kunde jag tänka mig att han skulle vara den som två dagar senare skickade mig ett sms när jag jobbade där han skrev "vi köper huset" :D
Trodde han brunnit helt ärligt, men när jag fick lite mer ur honom så visade det sig att han tagit med Petter och U dit och kikat. Bara på måfå men ändå. Och han föll direkt!
Så, på torsdag ska vi träffa säljaren och lantmäteriet och stycka upp gården. Den 2a januari skriver vi papper.

Här är vårt paradis :)


Köket nere

Kök uppe (kommer bli sovrum eller allrum)


Bakstuga med vedeldad ugn :)



Alla väggar i hallen uppe och nere är klädda med pärlspont <3



























Så, nu förstår ni varför jag varit lite off här. Har inte velat skriva ut något förrän det var klart och nu ska det väl vara klart :D

Här kommer det bli så vackert så ni anar inte. Vi pratar massor om hur vi ska renovera och klart är att det gamla skall framhävas, det ska renoveras varsamt. Alltså jag FATTAR knappt! Jag och Henke blir husägare :D IIIIIIHHHHHHH :D

8 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad fint! Sådär skulle jag gärna bo. Det kommer att bli kanon!

Only me sa...

Åh tack Patricia <3 Du är otroligt välkommen att komma och bo några nätter nån gång :)

Jessica sa...

Grattis :) Tom jag som aldrig skulle vilja bo på landet i hus ser att det är fint haha
Hur gör ni med huset ni bor i nu? Och när flyttar ni in?

Only me sa...

Det är verkligen sååååå vackert där Jessica :)
Vi hyr ju detta och kommer säga upp det. Har inte bestämt när vi flyttar än men i vår nån gång :)

A-K sa...

Wiiie!!!!! <3

Only me sa...

:)))) så kul A-K :)))

Jennie sa...

Iiiiihhhhhhh!!!!!!!! Så glad för eran skull! :D så fint med alla gamla uthus dessutom och en pump!!! :D drömmen! Men såg jag fel eller är det bara vedspis där nu?

Only me sa...

Ja det är såååå fint :) Nope Jennie, du såg rätt, det finns ingen elspis. Vi ska såklart ordna med det (tror inte vi duger åt att laga mat på vedspis hahaha )